پایان نامه سنجش رابطه میان مدیریت ارتباط با مشتری و ابعاد آن بر توسعه توان رقابتی

در هر سازمان حداقل چهار C را می­توان جستجو کرد. مشتری[۱]، شرکت[۲]، رقیب[۳] و تغییر[۴]، که هر یک از این عوامل می­توانند نقشی اساسی در موقعیت شرکت ایجاد کنند. همچنین با توجه به ترکیب این عوامل سازمان­ها استراتژی­هایی را برای موفقیت و غلبه بر نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت در پیش می­گیرند. یکی از ویژگی­های محیط­های جدید رقابتی در دنیای امروز تغییر بیشتر این عوامل، حداقل در بیشتر صنایع یا حوزه­هاست. از یک سو نقش مشتری به مهمترین عامل اثرگذار سازمانی ارتقا یافته و از سوی دیگر رقابت به نحو غیرقابل تصوری گسترده­تر شده است. همچنین با ایجاد امکانات ارتباط الکترونیکی کسب و کارهای فردی وب­محور نیز رشدی روزافزون یافته است. در چنین شرایطی، محیط دستخوش تغییرات غیرقابل انتظار و ناگهانی است و مشتری هوشمندتر، آگاه تر و قدرتمندتر از گذشته شده است (پان[۵]، ۲۰۰۶).

این تحولات سبب پیدایش شرکت­های جدیدی مبتنی بر بازارگرایی و مشتری گرایی شده است. این شرکت­ها علاوه بر توجه به خواسته­ها و نیازهای مشتریان مجدانه تلاش می­کنند  از انتظارات مشتریان نیز آگاهی یابند.

شرکت­های بازارگرا. این شرکت­ها در عرضه محصول خود به چند بازار متخصص هستند. توانایی آنها در عرضه محصولاتی خاص عامل اساسی در موفقیت­شان می­باشد و عناصر مختلف بازاریابی را با شرایط خاص هر بازار سازگار و منطبق می­سازند.

شرکت­های مشتری مدار. این شرکت­ها از طریق محصولاتی که با نیازهای هر فرد منطبق شده به هر مشتری خدمت خاصی ارائه می­دهند. یکی از ابزارهای حیاتی در این نوع بازاریابی رابطه مند، وجود پایگاه داده بروزشده می­باشد.

  1. ۲٫ کاستی­های دیدگاه آمیخته بازاریابی

در دائره­المعارف بازاریابی «واترشوت[۶]» به برخی از نارسائی­های مفهوم مدیریت آمیخته بازاریابی اشاره شده است:

۱ – آمیخته بازاریابی بیشتر بر کاری که بازاریابی می­تواند برای مشتری انجام دهد متمرکز است تا بر خود مشتری.

۲ – آمیخته بازاریابی توجه خود را معطوف بازاریابی خارجی کرده و از بازار داخلی چشم پوشیده است.

۳ – آمیخته بازاریابی از تعاملات بین متغیرهای آمیخته سخنی به میان نمی­آورد.

۴ – آمیخته بازاریابی دیدی مکانیکی نسبت به بازارها دارد.

۵ – آمیخته بازاریابی مبتنی بر مبادله ای معامله­ای است تا یک رابطه (بیکر[۷]، ۲۰۰۳).

[۱] . customer

[۲] . company

[۳] . competitor

[۴] . change

[۵] . Pan

[۶] . Watershoot

متن کامل : پایان نامه سنجش رابطه میان مدیریت ارتباط با مشتری و ابعاد آن بر توسعه توان رقابتی

سایت پتروس کاملترین بانک دانلود پایان نامه ، پروپوزال ، پروژه دانشجویی و گزارش سمینار با هزاران فایل پایان نامه و پروپوزال آماده دانشجویی با فرمت word و پسوند doc قابل ویرایش کارشناسی ارشد با امکان دانلود رایگان پروپوزالها و پایان نامه ها امکان خرید پایان نامه را برای دانشجویان و محققان محترم برای استفاده در تحقیقات فراهم نموده است. سایت پتروس یکی از  کاملترین و بزرگ ترین سایت های فروش پایان نامه آماده می باشد شما در سایت پتروس امکان دانلود پروژه دانشجویی ، دانلود پروپزال و همچنین دانلود پایان نامه را خواهید داشت. در صورتی که به دنبال پایان نامه و پورپوزال دانشجویی خاصی می گردید می توانید در باکس زیر کلمه کلیدی خود را وارد نمایید :