پایان نامه ارشد: تبیین رفتار مصرف کنندگان حقوقی در حوزه ی خدمات نوین بانکی براساس مدل پذیرش فناوری

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته :مدیریت بازرگانی

گرایش :بازاریابی بین ­الملل

عنوان : تبیین رفتار مصرف کنندگان حقوقی  در حوزه ی خدمات نوین بانکی براساس مدل پذیرش فناوری

نام دانشکده :دانشکده ارشاد دماوند

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین­الملل)

موضوع : تبیین رفتار مصرف کنندگان حقوقی  در حوزه ی خدمات نوین بانکی براساس مدل پذیرش فناوری

استاد راهنما:

سرکار خانم دکتر منیژه قره­چه

استاد مشاور:

جناب آقای دکتر علی اکبر عالم تبریز

آبان ۱۳۹۲

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده : در طی دهه­ی اخیر،  شدت یافتن رقابت میان بانکها در جهت بدست آوردن سهم بیشتری از بازار توجه آنها را به سمت شناخت دقیقتر و عمیقتر نیازها و خواسته­های مشتریان سوق داده است. در این رابطه توجه به دگرگونی فعالیت­های اصلی بانکها توسط فناوری­های جدید و ارائه­ی خدمات بانکداری الکترونیک به عنوان مهمترین فناوری­های ارتباطی در دو دهه­ی اخیر ضروری است. علیرغم سرمایه­گذاری­های فراوان انجام شده در زمینه­ کاربری فناوری­های اطلاعاتی در عرصه­ی بانکداری میزان استفاده از این فناوری­­ها چندان بالا نمی­باشد. این موضوع نیاز به انجام پژوهش برای شناسایی عوامل تعیین­کننده پذیرش سیستم­های نوین بانکداری توسط کاربران را آشکار می­سازد. درک عواملی که موجب پذیرش فناوری­های جدید می­شود و ایجاد شرایطی که تحت آن، فناوری­های اطلاعاتی مورد نظر پذیرفته شود از پژوهش­های مهم در زمینه شناسایی و تبیین رفتار مصرف­کننده است. چرا که تبیین رفتار مصرف­کنندگان خدمات بانکی امکان ارائه­ی برنامه­های مطلوب­تر بازاریابی و افزایش رضایت مصرف­کنندگان در جهت سودآوری بنگاه­ها را فراهم می­آورد. در میان مصرف­کنندگان، مصرف­کنندگان حقوقی اهمیت بالایی دارد. از این رو پژوهش حاضر با هدف تبیین رفتار مصرف­کنندگان حقوقی در حوزه­ی خدمات نوین بانکی انجام  شده است.  با توجه به این مطلب این تحقیق با هدف شناسایی عوامل تاثیر­گذار بر استفاده از خدمات بانکی توسط مشتریان حقوقی، تبیین رفتار مشتریان حقوقی در حوزه­ی خدمات بانکی با تمرکز بر بانکداری اینترنتی براساس نظریه پذیرش و استفاده از فناوری، شناسایی جایگاه متغییرهای محیطی در مدل رفتار مصرف­کنندگان حقوقی ایرانی به نحوی که با کنترل آنها امکان تغییر نگرش و افزایش بهره­گیری مشتریان حقوقی از خدمات نوین بانکی در راستای کاهش زمان و افزایش بهره­وری و ایجاد ارزش افزوده برای  بانک­ها  انجام شده است.

مدل مفهومی تحقیق یکی از جدیدترین مدل­ها درباره پذیرش فناوری، نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوری است که آن را می توان حاصل تلفیق سازه­های اصلی چندین مدل مشهور در زمینه پذیرش فناوری دانست. سازه­های اصلی تحقیق عملکرد مورد انتظار، تلاش مورد انتظار، تاثیرات اجتماعی و تسهیل شرایط است که بر قصد رفتاری و به تبع آن رفتار استفاده از خدمات نوین تاثیر مثبتی دارد. به علاوه ی سازه­های مدل، اعتماد به سیستم­های بانکداری اینترنتی نیز به مدل اضافه شده که نتایج تحقیق بیانگر برازنده بودن مدل است. روش تحقیق در این تحقیق مطالعات کتابخانه­ای و پرسشنامه است.  با ترجمه­ی پرسشنامه­ها­ی استاندارد در این حوزه و انجام تحقیقات پیش آزمون و بهره­گیری از روش­های میدانی نظرات مدیران مالی در حوزه­ی استفاده­ی مشتریان حقوقی از خدمات بانکداری اینترنتی مورد ارزیابی قرار گرفت. ضریب آلفای کرونباخ آزمون پیش مطالعه در مرحله­ی نخست ۸۷۰/ ۰ بوده که پس از حذف گزاره­هایی که اعتبار پرسشنامه را کاهش داده این میزان به مقدار ۹۱۸/۰  افزایش یافته است.

با بهره گیری از روش نمونه­گیری چند مرحله­ای حدود ۲۲۰ پرسشنامه در میان مدیران اعتباری شعب ممتاز و درجه­ی الف مستقل بانک ملت توزیع گردید که  ۲۰۱ پرسشنامه تکمیل و بازگردانده شده که نتایج آن توسط نرم افزار spss تحلیل و روش تحلیل عاملی تاییدی نیز توسط نرم افزار لیزرل  انجام گردید.  فرضیات تحقیق که مبتنی بر سازه­های اصلی مدل مفهومی می­باشد تایید شده است. آزمون­های تکمیلی بیانگر نقش معنادار متغییرهایی چون سن­، سطح تحصیلات­، ،سطح دانش کلی کارکنان نسبت به کامپیوتر و اینترنت­، مدت زمان آشنایی و میزان استفاده کارکنان شرکتها از  اینترنت بر نگرش مشتریان حقوقی نسبت به سازه­های اصلی تحقیق است. همچنین با بررسی نتایج آزمون­های برازندگی در میان مدل­های تحلیل عاملی تاییدی مدل مبتنی بر رابطه­ی بین اعتماد و قصد رفتاری استفاده از سیستم بانکداری اینترنتی برازنده­ترین مدل بوده است.

 

 

فهرست

۱  طرح تحقیق ۱۶

۱٫۱٫ مقدمه ۱۶

۱٫۲٫ بیان مساله ۱۷

۱٫۳٫ اهمیت –ضرورت و نتایج تحقیق ۲۰

۱٫۴٫ مشکلات انجام تحقیق ۲۲

۱٫۵٫ اهداف تحقیق ۲۲

۱٫۶٫ سوالات تحقیق ۲۳

۱٫۷٫ فرضیه های تحقیق ۲۳

۱٫۸٫ روش تحقیق از نظر شیوه انجام تحقیق ۲۴

۱٫۹٫ متغییر های تحقیق و تعریف عملیاتی متغییرهای مستقل یا وابسته ۲۴

۱٫۱۰٫ قلمرو زمانی و مکانی تحقیق ۲۶

  1. مروری بر ادبیات موضوع و پیشینه­ی تحقیق ۲۷

۲٫۱٫ مقدمه ۲۷

۲٫۲٫ رفتار مصرف کننده ۲۹

۲٫۲٫۱٫ تعریف رفتار مصرف کننده ۲۹

۲٫۲٫۲٫ ضرورت مطالعه و تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده ۳۳

۲٫۲٫۳٫ شکل گیری و تغییر باور و نگرش و رفتار ۳۵

۲٫۲٫۴٫ ارائه خدمات در حوزه­ی سازمانی ۴۲

۲٫۲٫۵ معرفی خدمات مالی و ویژگیهای آن ۴۴

۲٫۲٫۶ نیازهای مالی و انگیزه های رفتار مصرف کننده ۴۸

۲٫۲٫۷٫ خدمات بانکداری الکترونیک ۵۲

۲٫۲٫۸٫ خدمات بانکداری اینترنتی ۶۱

۲٫۲٫۹٫ بانکداری الکترونیک در ایران ۶۳

۲٫۳٫ پذیرش فناوری اطلاعات ۶۶

۲٫۳٫۱ تئوریها و مدلهای رفتار مصرفکننده در حوزهی فناوری اطلاعات ۶۷

۲٫۳٫۱٫۱٫ تئوری رفتار منطقی ۶۸

۲٫۳٫۱٫۲٫ تئوری رفتار برنامهریزی شده ۶۹

۲٫۳٫۱٫۳٫ مدل پذیرش فناوری ۷۰

۲٫۳٫۱٫۴٫ تکمیل مدل پذیرش فناوری ۷۳

۲٫۳٫۱٫۵٫ مدل پذیرش فناوری ۲ ۷۶

۲٫۳٫۱٫۶٫ توسعه ی مدل پذیرش فناوری ۲ ۷۷

۲٫۳٫۱٫۷ مدل تناسب بین وظیفه و فناوری ۷۹

۲٫۳٫۱٫۸٫ نظریه یکپارچه پذیرش و به کارگیری فناوری ۸۰

۲٫۴٫ مروری بر تحقیقات در حوزه بانکداری الکترونیک ۸۴

۲٫۴٫۱٫ تحقیقات در حوزه ی بانکداری اینترنتی ۸۷

۲٫۴٫۱٫۱٫ تحقیقات بین المللی در حوزه ی بانکداری اینترنتی بابهره­گیری از مدل پذیرش فناوری ۹۰

۲٫۴٫۱٫۲٫ تحقیقات بین المللی در حوزه­ی بانکداری اینترنتی با بهره­گیری از نظریه یکپارچه پذیرش واستفاده از فناوری                                                                                ۹۳

۲٫۴٫۲٫ تحقیقات در حوزه ی همراه بانک ۹۵

۲٫۴٫۲٫۱٫ تحقیقات بین المللی درحوزه ی همراه بانک با بهره گیری از مدل پذیرش فناوری ۹۷

۲٫۴٫۲٫۲٫ تحقیقات بین المللی در حوزه ی همراه بانک با بهره گیری از نظریه یکپارچه پذیرش واستفاده از فناوری ۹۹

۲٫۴٫۳٫ تحقیقات در حوزه ی پذیرش فناوری  در سازمانها با محوریت فناوری اطلاعات ۱۰۱

۲٫۴٫۳٫۱٫ تحقیقات بین المللی با بهره گیری از نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده از  فناوری ۱۰۲

۲٫۴٫۴٫ تحقیقات در حوزه ی پذیرش بانکداری الکترونیک در ایران ۱۰۵

۲٫۵٫ مدل مفهومی تحقیق ۱۱۱

۲٫۵٫۱٫ تعریف عملیاتی متغییرها ی مدل مفهومی ۱۱۳

۲٫۵٫۲٫ معرفی متغییرهای میانجی ۱۱۸

۲٫۵٫۳٫ پاسخ به سوالات تحقیق ۱۲۱

۲٫۵٫۴٫ مدل مفهومی ۱۲۵

۲٫۵٫۴٫۱٫ عملکرد مورد انتظار ۱۲۵

۲٫۵٫۴٫۲٫ تلاش مورد انتظار ۱۲۶

۲٫۵٫۴٫۳٫ تاثیرات اجتماعی ۱۲۷

۲٫۵٫۴٫۴٫ تسهیل شرایط ۱۲۸

۲٫۵٫۴٫۵٫ اعتماد ۱۲۸

۲٫۵٫۴٫۶٫ قصد رفتاری استفاده ۱۳۰

۳  روش تحقیق ۱۳۱

۳٫۱٫ مقدمه ۱۳۱

۳٫۱٫۱٫ طرح تحقیق ۱۳۲

۳٫۱٫۲٫ دسته­بندی تحقیقات بر حسب نحوه گردآوری داده­ها (طرح تحقیق) ۱۳۳

۳٫۲٫ ابزار جمع­آوری اطلاعات ۱۳۵

۳٫۲٫۱٫ روش های کتابخانه­ای ۱۳۵

۳٫۲٫۲٫ پرسشنامه ۱۳۶

۳٫۲٫۳٫ متغییرهای تحقیق ۱۴۸

۳٫۲٫۴٫ مقیاس های اندازه گیری ۱۵۰

۳٫۲٫۵٫ جامعه و نمونه آماری ۱۵۲

۳٫۳٫ روش تحلیل داده ها ۱۵۴

۳٫۳٫۱٫ روش های توصیفی ۱۵۴

۳٫۳٫۲٫ روش های تحلیلی ۱۵۵

۳٫۳٫۲٫۱٫ آزمون مقایسه میانگین دو جامعهی آماری ۱۵۵

۳٫۳٫۲٫۲٫ آزمون فرض آماری بری مقایسه واریانس دو جامعه آماری ۱۵۵

۳٫۳٫۲٫۳٫ آزمون فرض آماری برای مقایسه ی میانگین چند جامعه ۱۵۶

۳٫۳٫۲٫۴٫ تحلیل همبستگی ۱۵۶

۳٫۳٫۲٫۵٫ آزمون فریدمن ۱۵۷

۳٫۳٫۳٫ روش معادلات ساختاری ۱۵۷

۳٫۳٫۳٫۱٫ارزیابی تناسب  یا برازش مدل ۱۵۹

۳٫۳٫۳٫۲٫اصلاح مدل ۱۶۱

۳٫۳٫۳٫۳٫ تفسیر مدل ۱۶۱

۴  تجزیه و تحلیل داده­ها ۱۶۳

۴٫۱٫ مقدمه ۱۶۳

۴٫۲٫ نتایج آمار توصیفی ۱۶۴

۴٫۲٫۱٫ اطلاعات جمعیت شناختی ۱۶۴

۴٫۲٫۱٫۱٫ استفاده از سیستم بانکداری اینترنتی ۱۶۴

۴٫۲٫۱٫۲٫ تقسیم بندی براساس جنسیت ۱۶۶

۴٫۲٫۱٫۳٫ تقسیم بندی براساس سن ۱۶۷

۴٫۲٫۲٫ تقسیم بندی براساس سطح تحصیلات ۱۶۸

۴٫۲٫۳٫ اطلاعات آماری درباره ی دانش کامپیوتر و اینترنت پاسخ­دهندگان ۱۶۹

۴٫۲٫۳٫۱٫ دانش کامپیوتر پاسخ دهندگان ۱۶۹

۴٫۲٫۳٫۲٫ مدت زمان استفاده کارکنان از اینترنت ۱۷۱

۴٫۲٫۳٫۳٫ فراوانی استفاده از اینترنت ۱۷۲

۴٫۲٫۴٫ نتایج آمار توصیفی متغییرهای مدل مفهومی تحقیق ۱۷۵

۴٫۲٫۵٫ بررسی فرضیه های تحقیق ۱۸۲

۴٫۲٫۶٫ بررسی و ارزیابی فرضیه­های تحقیق ۱۹۶

۴٫۲٫۶٫۱٫ نتایج حاصل از آزمون­های رگرسیون و تحلیل عاملی تاییدی ۲۰۱

۴٫۲٫۷٫ آزمون­های تکمیلی ۲۰۱

۵  یافته­های تحقیق و پیشنهادات ۲۲۹

۵٫۱٫ مقدمه ۲۲۹

۵٫۲٫ تحلیل نتایج تحقیق ۲۳۰

۵٫۲٫۱٫ ارزیابی نتایج فرضیه­ها ۲۳۰

۵٫۲٫۲٫ پاسخ به سوالات تحقیق ۲۳۳

۵٫۲٫۳٫ بررسی و ارزیابی آزمون­های تکمیلی ۲۳۵

۵٫۳٫ پیشنهادات و توصیه­های مدیریتی ۲۳۹

۵٫۳٫۱٫ محدودیت­های تحقیق ۲۴۳

۵٫۳٫۲٫ پیشنهادات برای تحقیقات آتی ۲۴۴

منابع    ۲۴۶

ضمائم و ملحقات ۲۶۱

 

 

فهرست جداول

جدول ۱ سلسله مراتب چهارگانه تاثیرها ۳۵

جدول ۲مهمترین ویژگی های رفتاری مشتریان خدمات مالی                                                          ۴۹

جدول۳ دورههای تحول در نظام بانکداری ۵۱

جدول۴ مقایسه ویژگیهای بانکداری سنتی و الکترونیکی ۵۴

جدول ۵کاربرد کانال ها بر مبنای تراکنش صورت گرفته ۶۰

جدول ۶ویژگی های کلی مدل پذیرش فناوری ۷۰

جدول ۷مهمترین دلایل عدم امکان به کارگیری مدل درسطح سازمان ۷۹

جدول ۸مروری بر تحقیقات بین المللی در حوزه­ی بانکداری اینترنتی ۸۹

جدول ۹ مروری بر تحقیقات انجام شده بر پایه­ی نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده ازفناوری ۹۲

جدول ۱۰مروری بر تحقیقات بین المللی بر مبنای مدل پذیرش فناوری در حوزه ی همراه بانک ۹۵

جدول ۱۱مروری بر تحقیقات بین المللی بر مبنای نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده ازفناوری در حوزه ی همراه بانک ۹۸

جدول ۱۲مدل ها و تئوری ها در حوزه ی پذیرش فناوری اطلاعات ۱۱۱

جدول ۱۳ارزیابی نقش متغییرهای میانجی در مدل های مختلف پذیرش فناوری.              ۱۱۷

جدول ۱۴معرفی متغییرهای مدل مفهومی ۱۲۲

جدول ۱۵ نمونهای از پرسشنامه­ی مرحله­ی  پیش تحقیق ۱۳۶

جدول ۱۶آلفای کرونباخ آزمون پیش مطالعه ۱۴۱

جدول ۱۷آلفای کرونباخ به تفکیک گزاره­ها ۱۴۱

جدول ۱۸ نتایج نهایی آزمون پایایی آزمون پیش مطالعه ۱۴۵

جدول ۱۹فراوانی پاسخ­دهندگان برحسب استفاده از سیستم بانکداری اینترنتی ۱۶۳

جدول ۲۰ تقسیم بندی پاسخ دهندگان برحسب سن کارکنان ۱۶۵

جدول ۲۱ تقسیم بندی پاسخ دهندگان برحسب سطح تحصیلات کارکنان ۱۶۶

جدول ۲۲ تقسیم بندی پاسخ دهندگان برحسب دانش کامپیوتر ۱۶۷

جدول ۲۳تقسیمبندی پاسخدهندگان برحسب تجربه استفاده ازاینترنت ۱۶۹

جدول ۲۴ فراوانی استفاده ازاینترنت ۱۷۰

جدول ۲۵ فراوانی استفاده ازاینترنت ۱۷۲

جدول ۲۶ شاخص های توصیفی گزاره های  متغیرعملکرد مورد انتظار در نمونه مورد بررسی ۱۷۴

جدول ۲۷ شاخص های توصیفی گزاره های  متغیرتلاش مورد انتظار در نمونه مورد بررسی ۱۷۵

جدول ۲۸ شاخص های توصیفی گزاره های  متغیرتاثیرات اجتماعی در نمونه مورد بررسی ۱۷۶

جدول ۲۹ شاخص های توصیفی گزاره های  متغیرتسهیل شرایط در نمونه مورد بررسی ۱۷۸

جدول ۳۰ شاخص های توصیفی گزاره های  متغیراعتماد در نمونه مورد بررسی ۱۷۹

جدول ۳۱ شاخصهای توصیفی گزاره­های متغیر قصدرفتاری در نمونه مورد بررسی ۱۸۰

جدول ۳۲ شاخصهای برازش مدل اندازه­گیری متغیر عملکرد مورد انتظار ۱۸۳

جدول ۳۳ شاخصهای برازش مدل اندازه گیری متغیر تلاش مورد انتظار ۱۸۵

جدول ۳۴ شاخصهای برازش مدل اندازهگیری متغیر تاثیرات اجتماعی ۱۸۷

جدول ۳۵ شاخصهای برازش مدل اندازه گیری متغیر تسهیل شرایط ۱۹۰

جدول ۳۶ شاخصهای برازش مدل اندازهگیری متغیر اعتماد ۱۹۲

جدول ۳۷ شاخصهای برازش مدل اندازه گیری متغیر قصد استفاده ۱۹۴

جدول ۳۸ خلاصه نتایج آزمون فرضیه­ها ۱۹۴

جدول ۳۹ نتایج آزمون تی تک نمونه ای برای متغیرهای مکنون تحقیق ۲۰۰

جدول ۴۰ نتایج آزمون مقایسه میانگین دو جامعه جهت سنجش اثر جنسیت بر متغیرهای تحقیق ۲۰۲

جدول ۴۱ نتایج آزمون مقایسه میانگین دو جامعه جهت سنجش اثر استفاده بر متغیرهای تحقیق ۲۰۴

جدول ۴۲ نتایج آزمون آنووا جهت سنجش اثر سطوح سنی مختلف بر متغیرهای تحقیق ۲۰۶

جدول ۴۳ نتایج آزمون توکی  جهت مقایسه میانگین  متغیرهای تحقیق بر حسب سطوح سنی مختلف ۲۰۷

جدول ۴۴ نتایج آزمون آنووا جهت سنجش اثر سطوح تحصیلات مختلف بر متغیرهای تحقیق ۲۰۹

جدول ۴۵ نتایج آزمون توکی  جهت مقایسه میانگین  متغیرهای تحقیق بر حسب سطوح تحصیلات مختلف ۲۱۰

جدول ۴۶نتایج آزمون آنووا جهت سنجش اثرسطوح مختلف دانش کلی کارکنان نسبت به کامپیوتر و اینترنت بر متغیرهای تحقیق ۲۱۲

جدول ۴۷ نتایج آزمون توکی  جهت مقایسه میانگین  متغیرهای تحقیق بر حسب سطوح مختلف دانش کلی کارکنان نسبت به کامپیوتر و اینترنت ۲۱۳

جدول ۴۸ نتایج آزمون آنووا جهت سنجش اثر مدت زمان آشنایی و کار با اینترنت کارکنان بر متغیرهای تحقیق ۲۱۷

جدول ۴۹ نتایج آزمون توکی جهت سنجش اثر مدت زمان آشنایی و کار با اینترنت کارکنان بر متغیرهای تحقیق ۲۱۸

جدول ۵۰ نتایج آزمون آنووا جهت سنجش اثر میزان استفاده کارکنان از اینترنت مختلف بر متغیرهای تحقیق ۲۲۱

جدول ۵۱ نتایج آزمون توکی  جهت مقایسه میانگین  متغیرهای تحقیق بر حسب میزان استفاده از اینترنت کارکنان ۲۲۲

جدول ۵۲ نتایج آزمون فریدمن جهت بررسی اولویت هر یک از ابعاد تحقیق ۲۲۵

 

 

                             فهرست شکلها

شکل۱- ۱ مدل مفهومی تحقیق. ۱۹

شکل۲تئوری رفتار منطقی. ۶۷

شکل ۳ تئوری رفتار برنامهریزی شده. ۶۸

شکل ۴ مدل مفهومی ازپذیرش فناوری. ۶۹

شکل ۵ فرآیند پذیرش و استفاده از فناوری اطلاعات بر مبنای مدل پذیرش فناوری. ۷۱

شکل ۶ مدل پذیرش فناوری ۲ (. ۷۷

شکل ۷ مدل تناسب وظیفه با فناوری. ۷۸

شکل ۸ ابعاد مختلف فناوری. ۱۱۱

شکل ۹مدل مفهومی تحقیق. ۱۲۹

شکل ۱۰ مدل اندازهگیری متغیر عملکرد مورد انتظار در حالت تخمین استاندارد. ۱۸۲

شکل ۱۱ مدل اندازهگیری متغیر عملکرد مورد انتظار  در حالت معناداری  ۱۸۳

شکل ۱۲مدل اندازهگیری متغیر تلاش مورد انتظار در حالت تخمین استاندارد. ۱۸۵

شکل ۱۳  مدل اندازهگیری متغیر تلاش مورد انتظار  در حالت معناداری  ۱۸۵

شکل ۱۴  مدل اندازه گیری متغیر تاثیرات اجتماعی در حالت تخمین استاندارد. ۱۸۷

شکل ۱۵   مدل اندازهگیری متغیر تاثیرات اجتماعی  در حالت معناداری  ۱۸۷

شکل۱۶   مدل اندازهگیری متغیر تسهیل شرایط در حالت تخمین استاندارد  ۱۸۹

شکل۱۷  مدل اندازهگیری متغیر تسهیل شرایط  در حالت معناداری  ۱۹۰

شکل۱۸ مدل اندازهگیری متغیر اعتماد در حالت تخمین استاندارد  ۱۹۱

شکل ۱۹ مدل اندازهگیری متغیر اعتماد در حالت معناداری. ۱۹۲

شکل ۲۰   مدل اندازه گیری متغیر قصد استفاده در حالت تخمین استاندارد. ۱۹۳

شکل ۲۱  مدل اندازه گیری متغیرقصد استفاده در حالت معناداری  ۱۹۴

 

 

 

 

 

  • طرح تحقیق
    • مقدمه

در میان مفاهیم بازاریابی مطالعه رفتار مصرف­کننده رشته تحصیلی جدیدی است. در اوایل دهه­ی ۱۹۰۰ نویسندگان بحثی را درباره  این موضوع آغاز کردند که چگونه تبلیغ کنندگان می توانند از اصول روان­شناسی استفاده نمایند. همزمان با توسعه­ی مفهوم بازاریابی در دهه­ی۱۹۵۰  نیاز  به مطالعه رفتار مصرف­کننده بیش از پیش ضرورت یافت. نخستین کتابهای درسی در این مورد در دهه ی ۱۹۶۰ به رشته تحریر درآمده است. (موون و مینور, ۱۳۸۸, ص. ۱۶) از آن زمان تاکنون مفهوم رفتار مصرف­کننده توسعه­ی  زیادی یافته است. در عصر کنونی که رقابت بین بنگاه­های کسب و کار شدت یافته است درک رفتار مصرف­کننده و شناخت مشتریان اهمیت ویژه­­ای دارد.  مشتریان ممکن است نیازها و خواسته­های خود را به گونه­ای بیان نمایند اما طور دیگری عمل کنند. آنها ممکن است از انگیزش­های عمیق­تر درونی خود خبر نداشته باشند یا نسبت به عوامل مؤثری که در آخرین لحظه عقیده­شان را عوض می­کند عکس­العمل نشان دهند. از این رو بازاریابان باید خواسته­­ها، دریافت­های ذهنی و خرید و رفتار خرید مصرف­کنندگان را به طور عمیق و مستمر بررسی کنند.

در میان مصرف­کنندگان ارزیابی و مطالعه رفتار مصرف­کنندگان خدمات  بانکی و مالی اهمیت بالایی دارد تبیین رفتار مصرف کنندگان خدمات بانکی امکان ارائه­ی برنامه های مطلوب­تر بازاریابی و افزایش رضایت مصرف­کنندگان در جهت سودآوری بنگاه­ها را فراهم می­آورد. از این رو پژوهش حاضر با هدف تبیین رفتار مصرف­کنندگان حقوقی در حوزه­ی خدمات نوین بانکی انجام  شده است.

در این فصل که نخستین فصل تحقیق بوده و طرح و شالوده­ی اصلی آن تبیین می­شود؛ نخست مساله تحقیق بیان می­شود. همچنین مهمترین مدل­های ارائه شده در مورد موضوع تحقیق معرفی می شود؛ و از میان مدل­ها مدل مفهومی که اساس تحقیق بر پایه­ی ان انجام شده انتخاب شده و به طو مفصل تر تشریح می­گردد. برای توجیه علل انجام تحقیق اهمیت ضرورت و نتایج احتمالی تحقیق بیان می­گردد. همچنین مهمترین مشکلات احتمالی در انجام تحقیق ذکر شده و اهداف سوالات و فرضیات تحقیق بیان می­گردد. در پایان روش تحقیق از نظر شیوه انجام تحقیق ذکر گردیده و متغییر های مستقل و وابسته تحقیق و دامنه­ی زمانی و مکانی آن تعریف می­شود.

  • بیان مساله

امروزه رقابت برای ارائه­ی  خدمات متنوع­تر و مطلوب­تر  به عنوان یك مسئله راهبردی كلیدی برای بانکها مطرح است. با توجه به خصوصی شدن بانک­ها در ایران و افزایش رقابت در بین آنها ارائه­ی خدمات مناسبتر به طیف وسیع­تری از مشتریان، سطوح بالاتری از رضایتمندی مشتریان را به عنوان مقدمه ای برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار در پی خواهد داشت.

در طی دهه­ی اخیر، شدت یافتن رقابت میان بانکها در جهت بدست آوردن سهم بیشتری از بازار توجه آنها را به سمت شناخت دقیقتر و عمیقتر نیازها و خواسته های مشتریان سوق داده است. در این رابطه توجه به دگرگونی فعالیت­های اصلی بانکها توسط فناوری­های جدید و ارائه­ی خدمات بانکداری الکترونیک به عنوان مهمترین فناوری­های ارتباطی در دو دهه­ی اخیر ضروری است.

از آنجا که کاربران سیستمهای اطلاعاتی در حوزه­ی بانکداری به نوعی مصرف­کننده تلقی می­شوند پذیرش یا عدم پذیرش فناوری در حوزه­ی رفتار مصرف کننده مطرح می شود؛ و با توجه به ماهیت الکترونیکی خدمات نوین بانکی می توان پذیرش آن را درحوزه­ی سیستم­های اطلاعاتی مطرح نمود.

علیرغم سرمایه­گذاری­های فراوان انجام شده در زمینه­ کاربری فناوری­های اطلاعاتی در عرصه­ی بانکداری میزان استفاده از این فناوری­ها چندان بالا نمی باشد. این موضوع نیاز به انجام پژوهش برای شناسایی عوامل تعیین­کننده پذیرش سیستمهای نوین بانکداری توسط کاربران را آشکار می سازد. از این رو درک عواملی که موجب پذیرش فناوری­های جدید می شود و ایجاد شرایطی که تحت آن، فناوری­های اطلاعاتی مورد نظر پذیرفته شود از پژوهش­های مهم در زمینه شناسایی و تبیین رفتار مصرف کننده است. چرا که موفقیت در عرصه­ی بانکداری امروز مستلزم پذیرش خدمات نوین از سوی مصرف­کنندگان است. بررسی عوامل موثر بر رفتار مصرف کنندگان در استفاده از خدمات بانکی الکترونیکی برای نهادینه کردن و اجرای بانکداری الکترونیکی به نحو مطلوب امری ضروری است.

در ایران نیز تحقیقات بسیاری در زمینه شناسایی عواملی که بر پذیرش بانکداری الکترونیک و شاخه­های مختلف  آن انجام شده است؛ لیکن تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است بیشتر در زمینه ی مشتریان حقیقی بوده و تاکنون تحقیقی که به طور ویژه رفتار مصرف­کنندگان حقوقی را مورد بررسی قرار دهد انجام نشده است. از آنجا که تاکنون امکان ارائه­ی خدمات الکترونیک برای مشتریان حقوقی چندان فراهم نبوده است رفتار این بخش از مشتریان که سود­آوری بیشتری نیز برای بانک ها دارند، مورد مطالعه قرار نگرفته است؛ لیکن با برطرف شدن مشکلات قانونی مانند حق امضا و …. برخی از بانک­های کشور درصدد گسترش دامنه­ی خدمات برای مشتریان حقوقی خود هستند. با توجه به حجم بالای تراکنشهای مالی مشتریان حقوقی، بانک­ها باید خدمات شیوه­ی عمل و عملکرد خود را باب طبع آنها بنمایند تا بتوانند نیازهای آنان را تامین کنند. از این رو در این پژوهش رفتارمشتریان حقوقی به طور ویژه مورد بررسی قرار می گیرد. چرا که هر سازمان دارای هدف­های خاص خرید، سیاست­ها، رویه­ها، ساختارهای سازمانی و سیستم­ها است. که طبعا نوع استفاده از خدمات بانکی را نیز متاثر می سازد. (کاتلر, ۱۳۸۳, ص. ۲۱۵)

محققین حوزه­های سیستم­های اطلاعاتی یا فناوری اطلاعات با مدل­های متعددی در حوزه­ی پذیرش فناوری مواجه هستند که یکپارچه کردن مدل­ها در قالب تئوری یکپارچه پذیرش و به کارگیری فناوری از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو مدل نهایی این تحقیق نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوری است که آن را می توان حاصل تلفیق چندین مدل مشهور در زمینه پذیرش فناوری دانست. هدف این نظریه دست یافتن به دیدگاه واحد درباره پذیرش کاربران است.که سازه­های آن مهمترین عناصر شکل دهنده­ی مدل های پیشین  است.

تعداد صفحه : ۲۷۷

قیمت ۱۴۷۰۰ تومان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        ****       merisa.jami@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  *** ***

سایت پتروس کاملترین بانک دانلود پایان نامه ، پروپوزال ، پروژه دانشجویی و گزارش سمینار با هزاران فایل پایان نامه و پروپوزال آماده دانشجویی با فرمت word و پسوند doc قابل ویرایش کارشناسی ارشد با امکان دانلود رایگان پروپوزالها و پایان نامه ها امکان خرید پایان نامه را برای دانشجویان و محققان محترم برای استفاده در تحقیقات فراهم نموده است. سایت پتروس یکی از  کاملترین و بزرگ ترین سایت های فروش پایان نامه آماده می باشد شما در سایت پتروس امکان دانلود پروژه دانشجویی ، دانلود پروپزال و همچنین دانلود پایان نامه را خواهید داشت. در صورتی که به دنبال پایان نامه و پورپوزال دانشجویی خاصی می گردید می توانید در باکس زیر کلمه کلیدی خود را وارد نمایید :
[do_widget id=search-3]